Začněte chodit do posilovny aneb přinášíme vám důvody

Začněte chodit do posilovny

Určitě už vás někdy napadlo, že byste začali pravidelně zařazovat silový trénink v posilovně. Pokud jste na sociálních sítích aktivní, denně vidíte nové a nové fotky z posiloven a fitness center. Téměř každý druhý se věnuje zdravému životnímu stylu, ke kterému neodmyslitelně patří také pohyb a fyzicky náročnější aktivita, kterou můžeme vykonávat právě v posilovně.

V dnešním článku se dozvíte tři hlavní důvody, proč byste měli začít se silovým tréninkem právě v posilovně.

  1. Získáte svou vysněnou postavu a zlepšíte zdraví

Hlavním důvodem, proč byste si měli co nejdříve zakoupit permici do posilovny, je samozřejmě vaše postava a celkové zdraví.

Pokud chcete primárně jen zhubnout, ale nejde vám o formování postavy, silový trénink v posilovně zařazovat nemusíte. Pokud ale chcete mít pevnou, hezky tvarovanou postavu, hodinami běhu či jiného aerobního cvičení, ji nedosáhnete.

Se zařazením silového tréninku do svého tréninkového plánu mají zejména ženy, které se často obávají enormního nárůstu svalové hmoty, k čemuž rozhodně po pár trénincích nedojde. Svalový růst by měl být kýženým efektem, ale nemusí se nikdo obávat změny ženské postavy v Arnolda. Zařazením silového tréninku získáte pevnou postavu s křivkami.

Důležitý je poté správně zvolený trénink, se správnou technikou a naplánováním, s čím vám může pomoci trenér, pokud jste úplní začátečníci. Nikdy není hanba se zeptat ať už ostatních v posilovně, tak si najmout trenéra na pár úvodních hodin. Díky tomu získáte větší jistotu a také představu, jak si skládat tréninky a jaké cviky s kolika opakováními a po kolika sériích jezdit.

Ohledně silového tréninku u mužů se většinou o problém nejedná. Muži spíše vyhledávají silové tréninky než aerobní.

Pokud se bojíte o své zdraví, jste také na omylu. S dobrou technikou, dobrým tréninkovým plánem a dostatkem regenerace si silovým tréninkem ublížit nemůžete, ba naopak. Silový trénink a všeobecně fyzicky náročná aktivita má pro naše zdraví nejeden přínos.

Silový trénink působí pozitivně na naši nervovou soustavu, kdy se díky silovému tréninku lépe vypořádáváme se stresem. Také zvyšuje naše sebevědomí. Silový trénink může být také prevencí proti onemocnění jako je například kardiovaskulární.

Začněte chodit do posilovny aneb přinášíme vám důvody

  1. Posilovna má svou atmosféru

Teď, když už víte, jaké výhody pro naše zdraví, ale také postavu, silový trénink má, určitě vás napadá, že byste mohli silový trénink provádět z pohodlí domova. Taková možnost se samozřejmě naskýtá. Proč ale navštívit posilovnu a překonat tak prvotní strach z neznáma?

Posilovna má svou atmosféru.

Doma se vám může stát, že vás někdo vyruší a vy skončíte svůj trénink dříve. Také je větší pravděpodobnost, že ať už vaše rodina či domácí povinnosti odvedou vaši pozornost a váš trénink tak ztratí na intenzitě. Může se vám také stát, že po pár minutách trénink vzdáte, protože vás nikdo nevidí a nic se v podstatě nestane.

Kdežto v posilovně, pokud si už dáte tu práci tam dojít, se málokomu stane, že by trénink po pár minutách vzdal. Jednak by vám přišla zbytečná cesta a když už tam dojdete, tak z toho chcete vytěžit maximum, ale také určitě bude hrát roli názor ostatních. Jak by asi vypadal člověk, který přijde do posilovny jen na pár minut? Také tu hraje roli otázka peněz, protože pokud si už zaplatíte vstup, tak si čas v posilovně také náležitě odcvičíte.

Proto byste měli pravidelně navštěvovat posilovnu. Nemusíte se bát, že vás někdo bude soudit. Každý někdy začínal a navíc si každý hledí svého. Maximálně vás pozdraví, prohodí pár slov či vám někdo poradí, což berte jako benefit.

V posilovně se můžete také seznámit, vytvořit si skvělou partu, která se stane dalším důvodem, proč v daný den posilovnu navštívit.

Nemluvě o tom, že spousta cviků není vykonavatelná z pohodlí domova. Posilovny bývají skvěle zařízené, disponují různými stroji, závažími a prostorem, takže si na své přijde každý.

  1. Odpočinete si psychicky

Kromě toho, že vás bytí v posilovně donutí odcvičit trénink, také si v posilovně odpočinete psychicky. Stačí si vzít sluchátka nebo zvolit poslech místní hudby a dát do tréninku maximum. V době posilování se soustředíte pouze na trénink a problémy jdou stranou.

Proto posilovna bývá často pro lidi místem, kde nejen získávají svaly a lepší postavu, ale také si psychicky odpočinou a zkrátka vypnou.

 

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Další zajímavé články

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Budete-li nadále prohlížet náš web, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.